Recenze: Pravda, nebo lež

Položili jste si někdy otázku, jaké by to bylo mít za partnera spisovatele či spisovatelku? Na to vám odpoví kniha, o které vám chci nyní něco říct. Berte ji však s rezervou, nemusí to být až tak kruté soužití, jaké prožívají hlavní hrdinové tohoto thrilleru.

Co všechno by měl dobrý thriller mít?

Pravda, nebo lež je přesně takovým thrillerem, jak si ho obvykle představujeme a vysníme. Napínavý, děsivý, ošlehnnutý romantikou, nabitý explicitními popisy sexu, to vše ústící ve zvrat, který vás nechá zírat na stránky s otevřenou pusou. A aby toho nebylo málo, jednou z ústředních postav je čtyřicátník Jeremy, po kterém zatouží každá, které se jen mihne v jejím zorném poli. A jeho ženou není nikdo jiný než ta, před kterou ostatní ženy pukají závistí. Tou hlavní postavou je však Lowen.

Dokonalost versus průměrnost

Lowen je průměrná dvaačtyřicetiletá žena, která není výjimečně krásná, ale rozhodně ani ošklivá. Sebevědomí má však na nule, a protože jí zrovna zemřela matka, není na tom psychicky vůbec dobře. Živí se jako spisovatelka, ale její knížky moc lidí nečte. O to víc ji překvapí, když si ji vybere jeden velký nakladatelský dům k tomu, aby dopsala jednu z nejúspěšnějších knižních sérií současnosti.

To nejlepší z nejlepších

Po thrillerech zpravidla nejčastěji sahám na podzim a v zimě. Baví mě víc, když je venku brzy tma, zima, pošmourno a já si ke čtení můžu zapálit svíčku, nalít si červené víno a užívat si teplo pod vyhřívanou dekou. A tenhle thriller je přesně k tomuto účelu jako stvořený. I když možná z mých předchozích recenzí víte, že bývám k thrillerům hodně skeptická, a dokonce jsem si prošla obdobím, kdy už jsem je nemohla číst vůbec, Pravda, nebo lež, a rovněž thrillery Shari Lapeny nebo Bernarda Miniera jsou přesně těmi knihami, které mě lákají se k tomuto žánru stále vracet.

Napínavý román Pravda, nebo lež vydalo nakladatelství Ikar – Euromedia v roce 2020.