Recenze: Šalina do stanice touha

Spíše než Šalina do stanice touha by si kniha zasloužila název, který by obsahoval slova peklo a mrtvoly. Peklo v přeneseném významu v knize přítomno dozajista je a to hned v několika podobách týkajících se lidské existence i povahy, mrtvoly se v knize vyskytují dokonce ve významu nepřeneseném, tedy doslovném. Brněnský thriller čtenáře nikterak nešetří.

Co všechno je dívka ochotná udělat pro bohatství a slávu?

Sandra je dívka, která touží po slávě, penězích a životu po boku muže, kterého miluje. Na rozdíl od mnoha jiných je však ochotná pro to udělat úplně všechno. Klidně i zabít. Sandra pracuje jako redaktorka v jednom ženském časopisu, její přítel Mirek žádnou práci nemá. Zato mají plán a aby se mohl dát do pohybu, musí si Sandra získat srdce movitého a slavného skladatele Johannese.

Z Brna do Prahy a zase zpátky

Iva Hadj Moussa se narodila v Písku, studia však absolvovala v Brně na Masarykově univerzitě. Je vystudovanou psycholožkou, tento obor však opustila poté, co se přestěhovala do Prahy. Toužila si vyzkoušet reklamní textařinu a zůstala u ní dodnes. Šalina do stanice touha je její románovou prvotinou, mnohem zběhlejší je v psaní scénářů k večerníčku, konkrétně k večerníčku s názvem Nejmenší slon na světě. Za manžela má Čecha s alžírskými kořeny, s nímž má jednoho syna. Sama o sobě říká, že má ráda zlaté retrívry a black metal. Jednoho dne by se zase ráda vrátila do Brna.

Jedna absurdnost za druhou

Šalina do stanice touha je jednodenní či dvoudenní oddechovka, při které si zopakujete nebo se naučíte brněnské reálie, a možná zapochybujete, zda se vůbec něco takového může stát i ve skutečnosti. Jak již bylo řečeno na začátku, autorčina prvotina víc než cokoliv jiného připomíná thriller, od poloviny dokonce detektivní thriller. Některé scény jsou až příliš absurdní, ale označovat je za nereálné, by byl nesmysl. Jistě si všichni dobře uvědomujeme, že ty největší absurdnosti píše sám život. A tato kniha absurdní je, v dobrém slova smyslu, abyste mi správně rozuměli. Avšak poslední třetina knihy už není tak atraktivní a čtivá a to zejména proto, že se v ní kupí jedna, opět použiji slovo absurdnost za druhou. Říká se, dobrého pomálu, ale tady se autorka vyřádila hodně.